Pentru realizarea unei brosuri corecte in primul rand se strang idei si exemple. La fel ca in orice material printat pe care planifici sa il produci, o buna idee este sa cauti borsuri similare. Pentru a te familiariza cu stilurile, grafica si modurile de exprimare poti folosi un model pentru a iti creea propria brosura.
Atunci cand o parte insemnata a vanzarilor se obtine ca urmare a vanzarile directe intre producator si consumator, fara interventia unei terte parti, rolul brosurilor turistice si a altor materiale din aceasta categorie este esential. Importanta acordata brosurilor reprezinta o caracteristica a marii majoritati a activitatilor turismului intern si international , precum si a produselor turistice oferite . in timp ce marii tour-operatori sunt exceptii in ceea ce priveste ponderea vanzarilor directe, motivele pentru care isi concentreaza eforturile asupra brosurilor sunt cu totul altele. De asemenea, oficiile de turism, la nivel national, regional sau local folosesc intr-o masura extinsa brosurile care constituie elementul major al bugetelor de marketing.
Materialele imprimate sunt concepute pentru a informa clientii potentiali si efectivi, pentru a stimula cererea pentru anumite produse sau pentru a facilita cumpararea si utilizarea acestora , costurile fiind suportate din bugetele de marketing ale firmei (68). In aceasta categorie nu se includ publicatiile comerciale precum harti, ghiduri turistice sau orarele de functionare care se vand in librarii sau alte spatii comerciale, productia acestor materiale fiind motivata de obtinerea unui profit de catre editura fie prin pretul platit de consumatori si/sau incasarile din publicitate. In mod ocazional, materialele imprimate care se includ in definitia de mai sus pot fi vandute la un pret care sa acopere cheltuielile de productie si distributie. Dar chiar si in acest caz, veniturile incasate urmaresc doar acoperirea unei parti a cheltuielilor de marketing si nu reprezinta principala motivatie a producerii acestora.
O parte insemnata a brosurilor contin cereri de rezervare tocmai in vederea facilitarii actului cumpararii si reprezinta baza oricarui contract de prestari servicii turistice intre operatorul turistic si turist. In acest fel, brosurile indeplinesc si rolul de instrument de acces/cumparare efectiva. O parte din aceste materiale imprimate pot fi completate de catre agentiile de turism, dat toate sunt concepute astfel incat sa precizeze si detaliile cumpararii. Informatiile solicitate de aceste fise (cereri) de rezervare pot reprezenta o baza de date pentru firmele de turism, continand elemente importante privind profilul consumatorilor, zona de rezidenta, marimea grupului, produsele preferate, etc.
Inainte de a demara orice proiect realizeaza un brainstorming. In primul rand ia in considerare volumul de informatie ce trebuie adaugat.