Departamentele unei firme de productie publicitara

Departamentele unei firme de productie publicitara

2_081. Departamentul de creatie

Oamenii care creaza reclamele alcatuiesc inima unei agentii de publicitate. Agentiile de publicitate moderne  isi formeaza proprii desenatori si directori de arta in echipele de creatie. Echipele de creatie pot fi parteneriate permanente sau pot fi formate de la un proiect la altul. Directorul de arta si cel care se ocupa de printare raporteaza unui director de creatie, care este de obicei un angajat din departamentul de creatie cu forte multi ani de experienta.

2. Departamentul Client Service

Departamentul Client Service asigura legatura “de zi cu zi” cu clientii agentiei si reprezinta echivalentul unui departament post vanzare din cadrul unei firme comerciale obisnuite.
Departamentul Client Service joaca un rol crucial in activitatea unei agentii de publicitate, fiind interfata acesteia cu clientii si in special datorita faptului ca acestia judeca cel mai adesea relatia cu agentia prin prisma relatiei cu acest departament, cu care are cele mai intense contacte.

3. Departamentul de Media

Este responsabil de planificarea, selectia si vanzarea canalelor prin care produsul poate fi promovat.
In ciuda importantei evidente pe care o are cumpararea celor mai bune media la cele mai avantajoase preturi, sondaje realizate in interiorul industriei de advertising arata ca cea mai mare parte a clientilor sunt influentati in mica masura de serviciile de tip media, cel mai mult fiind de creatie si client service.

4. Departamentul Account Planning

Departamentul de Planificare si strategie este format din persoane implicate in culegerea, gestionarea si implementarea cunostintelor ce vizeaza comportamentul consumatorului si aspectele teoretice ale unei comunicari eficiente.
Departamentul realizeaza partea de planificare, conceptie si strategie pentru departamentul de creatie, ca si baza pentru elaborarea strategiilor de creatie, fiind insa separat formal de departamentul de creatie.

5. Departamentul Trafic

Are sarcina de a controla si coordona diversele activitati desfasurate de agentie ca si supervizarea comunicarii interdepartamentale. Creasterea numarului de materiale si operatii necesare realizarii unei campanii publicitare a condus la crearea acestui departament responsabil cu supravegherea si coordonarea activitatii astfel incat produsul finit sa fie obtinut in forma adecvata si la timpul cuvenit. Se poate spune ca principala sarcina a departamentului este sa fie respectate termenele limita convenite cu clientii.

6. Departamentul de productie

Fara departamentul de productie reclamele create de echipa de creatie nu vor fi altceva decat hartii cu poze si text. Departamentul de productie, in esenta asigura productia reclamelor TV si reclamelor printate.