Elemente importante pentru bannerele online

Elemente importante pentru bannerele online

2_09Un banner web este o reclama folosita pe internet. Aceasta forma de reclama online include bannere pe paginile web. Se incearca atragerea traficului pe un site web prin efectuarea unui clik pe banner care are linkul site-ului respectiv. Reclama este cunoascuta ca ”link spre”.  In multe cazuri bannerele sunt trimise de un server central.

In scopul determinarii celor mai importante elemente dintr-un banner online s-a realizat un sondaj dupa cum urmeaza:

Paleta de culori trebuie adaptata in functie de target


Sondajul a relevat existenta unei relatii intre genul respondentilor si gradul de incarcare cromatica: femeile au fost atrase mai mult decat barbatii de bannerele cu cele mai multe culori, in timp ce varianta bicroma a bannerului a inregistrat un numar dublu de clickuri din partea barbatilor.

Contrastul puternic nu este neaparat atragator

In ceea ce priveste raportul cromatic, respondentii au preferat un banner de contrast mediu (45%), urmat de cel cu un contrast slab (31,5%). Bannerul cu un contrast puternic a avut un impact scazut, plasandu-se pe ultima pozitie in preferintele respondentilor (23,5%).

S-au observat diferente pe sexe, barbatii manifestand un interes sporit pentru contraste normale sau slabe, in timp ce femeile au fost atrase de contraste normale sau puternice.

Pe criteriul varsta, persoanele tinere (14-50 ani) sunt mai receptive fata de contrastele normale sau puternice, in timp ce persoanele peste 50 ani prefera contraste normale sau slabe.

Animatiile trebuie folosite cu masura

Prezenta animatiei in banner a condus la un volum mai mare de clickuri pentru bannerul cu display dinamic (52,1%). Numarul respondentilor care au optat pentru un astfel de banner este apropiat de al celor ce au selectat bannerul cu display static (47,9%), probabil datorita agresivitatii animatiilor din bannere pe care utilizatorii de Internet au intampinat-o in ultimii ani.

Mesajele succinte sunt cele mai potrivite

Cei mai multi dintre respondenti (68,1%) au optat pentru un text cat mai scurt, avantajul fiind capacitatea utilizatorului de internet de a capta mesajul bannerului inca de la primul contact vizual. Totodata bannerul al carui text era capitalizat a inregistrat o rata de click cu aproape 50% mai mare. Putem trage de aici concluzia ca utilizatorii prefera ca textul sa fie succint si bine evidentiat.

Call to action atrage click-urile

Call to action este considerat a fi un element vital intr-un banner, prezentarea unei scurte informatii este necesara dar nu suficienta, prezenta unui indemn catre o actiune (click) este un factor ce atrage mai multi utilizatori de internet sa faca click pe un banner.

Studiul arata insa faptul ca prezenta unui "call to action" nu este la fel de eficienta pe cat era in trecut, rata de click pe cele doua bannere fiind aproximativ egala (51,5% - 48,5%).

S-a incercat standardizarea dimensiunilor bnnerelor online conform standardului IAB. Cu toate acestea unele site-uri web si cataloage de reclame nu folosesc dimensiunile standard.