O reclama este un stimul. Aceasta trebuie sa treaca de tiparele psihologice alte clientilor pentru a atrage atentia si a influenta perceptia. Acesta este principalul obiectiv al unei reclame. Designerul poate petrece mult timp si poate lua diverse decizii pentru a gasi un mod de a exprima ideea principala intr-un mod interesant care sa capteze atentia publicului catre ideea principala.
Atragerea atentiei este un moment de o importanta vitala pentru eficienta unei reclame. Reclamele printate folosesc de obicei titluri expresive ca element principal de captare a atentiei. In acest scop se folosesc fonturi mari si headline-ul este considerat cel mai puternic punct de focalizare vizuala. Mai sunt si alte elemente care capteaza atentia. In reclamele printate se pot include layere dinamice si neobisnuite, culori vibrante si tehnici vizuale aparte.
Folosirea culorilor in reclame este de obicei este o alegere foarte importanta mai ales ca culorile pot avea un imact foarte important asupra oamenilor. Statul de origine al potentialilor cumparatori de exemplu poate influenta culorile preferentiale ca de exemplu, tendinta chinezilor spre culori metalice si auriu. Preferintele si stilul de viata pot influenta care culori sunt favorizate. Culorile vii primare ca rosu si albastru folosite impreuna cu linii albe reprezentative pentru o viata activa. Exista numeroase culori populare folosite in reclame si anumite situatii care pot fi folosite.
Albastrul este culoarea preferata si este foarte aplicabila in mai multe situatii. Este buna atunci cand se vand bunuri inghetate, creand impresia ghetii. De asemenea are tendinta de a conferi sentimente de onestitate si sinceritate si poate fi benefic pentru brandurile care doresc sa castige incredere.
Rosu este a doua culoare preferata dupa albastru. Este cea mai calda culoare posibila pentru marketing, semnificand de cele mai multe ori actiune. Aceasta culoare poate fi folosita pentru a promova produse alimentare in special carne. Rosu este de asemenea perceput ca fiind foarte masculin, si poate fi folosit in reclame pentru produse care se adreseaza barbatilor, ca de exemplu reclamele la aftershave.
Verdele este privit ca un simbol de prospetime si sanatate. Consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de sanatate in aceste zile si astfel verdele este bun pentru activitati de promovare si campanii publicitare. Aceste culori pot de asmeena sa fie folosite pentru promovarea poduselor sau serviciilor care au legatura cu mediu. De cand cu incalzirea globala si alte probleme de mediu sunt importante pentru oameni, si de aceea se fac campanii de are impact. Alegand culorile corecte in folosirea reclamelor pentru campanii publicitare poate fi o decizie dificila.