Importanta culorilor in bannerele publicitare

Importanta culorilor in bannerele publicitare

Importanta culorilor in bannerele publicitare este un subiect de interes pentru orice antreprenor care vrea sa-si transforme afacerea intr-un real succes si care isi doreste sa-si vanda produsul.

Importanta culorilor in bannerele publicitare

Statisticile arata ca un procent de peste 90% dintre cumparatori aleg sa achizitioneze anumite produse sau servicii pe baza aspectului vizual, culoarea, deci, fiind un aspect pe care nu ar trebui sa-l neglijezi. Anunturile publicitate compuse dintr-un anumit spectru de culori este stiintific dovedit ca influenteaza comportamentul cosumatorului, in timp ce unele reclame nu doar ca ii influenteaza, ci mai mult, ii fidelizeaza, o culoare constanta contribuind la cresterea recunoasterii, care este legata direct de increderea consumatorilor in produsul oferit.

Culoarea este o forma de comunicare nonverbala, poate imbunatati intelegerea, cititul si invatarea. De asemenea, deoarece este un element vizual, acesta este perceput si inteles de creier mult mai rapid decat textul. De aici si dorinta oamenilor de afaceri de a folosi in mod corect culorile. Cum sa faceti asta? Pentru inceput, ingnorati toate informatiile generale despre culori. Nu pierdeti timpul cu articole aleatorii care sugereaza ca galbenul exprima bucurie, iar rosu transmite pasiune sau furie, deoarece nu exista dovezi stiintifice pentru aceste asociatii.

Adevarul este ca orice culoare depinde in mare masura de experienta personala, motiv pentru care aceasta nu poate fi tradusa in mod universal pentru anumite stari sau sentimente. Limba, caracteristicile personale, cultura – toti acesti factori modifica modul in care percepem culorile. La randul sau, acest lucru face dificila prezicerea modului in care o audienta mare va reactiona la o anumita culoare. De asemenea, nu exista culori bune sau rele deoarece culoarea incepe sa dobandeasca semnificatie numai in context. Este de retinut, insa, ca exista acele culori specifice care functioneaza mai bine in anumite circumstante. Nu exista dovezi suficiente pentru a spune si nu putem spune ca o anumita culoare functioneaza mai bine decat o alta culoare. De exemplu, faptul ca verdele functioneaza mai bine decat albastrul este absurd, insa verdele functioneaza mai bine decat albastrul in anumite circumstante este foarte plauzibil.

Banner publicitarIn primul rand, pentru a sti cum sa folositi culoarea in anunturile bannere, trebuie sa cunoasteti instrumentele pe care le aveti la dispozitie. Culorile pot fi clasificate in cateva astfel: culorile primare sunt rosii, galbene si albastre in modul de culoare subtractiva. Orice alte culori pot fi obtinute prin amestecarea acestora; culorile secundare sunt obtinute prin amestecarea a doua culori primare: portocaliu (rosu si galben), verde (galben si albastru), violet (rosu si albastru); culorile tertiare fac tranzitia in cercul de culori intre culorile primare si secundare. Acestea sunt obtinute prin amestecarea unor parti egale de culoare primara cu o culoare secundara. Ele pot fi fie luminate, fie inchise, cu ajutorul non-culorilor alb si negru. De asemenea, culorile sunt impartite in doua grupe principale: culori calde (rosu, portocaliu, galben) si culori reci (albastru, violet, verde).

Utilizarea prea multor culori in bennerele publicitare poate face ca mesajul sa fie confuz si greu de inteles, de aceea se recomanda sa alegeti o paleta de culori simpla cu cel mult doua, trei sau patru culori; cercetarile arata ca oamenii prefera combinatii de 2 pana la 3 culori.

Selectarea culorilor potrivite pentru bannerul publicitar este a doua etapa. Pentru aceasta exista doua reguli principale pe care trebuie sa le urmati: alegeti culorile care se potrivesc contextului pe care doriti sa-l construiti, alegeti culorile care creeaza suficient contrast. Asa cum am spus, culoarea este o forma de comunicare – o puteti folosi pentru a crea o imagine mai persuasiva si convingatoare. Ganditi-va la mesajul pe care doriti sa-l transmiteti sau la personalitatea, emotiile si/sau valorile cu care doriti safie asociat produsul sau serviciul oferit de dumneavoastra. Odata ce ati decis asupra acestora, selectati culorile corespunzatoare pentru a le consolida. Daca doriti sa transmiteti fericirea, mergeti inspre culorile calde si luminoase. Daca doriti sa spuneti ca sunteti indrazneti, ar fi mai bine sa mergeti la nuante pure, rosii sau galbene.

Spectru de culori

De asemenea, luati in considerare publicul dvs. atunci cand selectati culorile. In timp ce cercetarile privind asocierea culorilor cu sentimentele inca trebuie efectuate, s-a demonstrat ca anumite culori sunt specifice sexului si varstei. Astfel, cercetarile au aratat ca femeile si barbatii au preferinte de culoare diferite. Ambele sexe au o afinitate pentru culoarea albastra, dar barbatilor tinde sa le placa si mai mult decat femeilor. Pe de alta parte, purpuriu este popular doar pentru femei. Cand vine vorba de culorile cel mai putin preferate, portocaliul si maroul sunt in partea de sus. Femelele prefera cel mai putin portocaliu, maro si gri. Barbatii, pe de alta parte, detesta maro, violet si portocaliu. Galbenul este dispretuit aproape la fel de ambele sexe. In ceea ce priveste culoarea in functie de grupa de varsta, la maturitate intalnim o mai mare placere pentru albastru, verde, purpuriu, decat pentru rosu, portocaliu sau galben.

Contrastul este unul dintre principiile de baza in proiectare, el poate fi folosit pentru a evidentia informatii importante si pentru a ajuta utilizatorii sa discearna intre elemente. De asemenea, culorile nu vor fi eficiente daca contrastul dintre acestea nu este suficient de puternic. De aceea este recomandat sa alegeti culorile care au un contrast bun intre ele pentru a face usoara identificarea elementelor. De asemenea, acordati atentie cantitatii de contrast dintre culori. Contrastul scazut al culorilor ar putea parea frumos, dar, de asemenea, face ca textul sa fie greu de citit. Pe de alta parte, contrastul ridicat al culorilor face ca textul sa fie usor descifrabil, insa o exagerare a acestuia poate deveni obositoare pentru ochi.