Publicitatea outdoor

1_04Publicitatea outdoor functioneaza bine pentru promovarea produselor din zone geografice specifice. Imprimeurile pe banci si pe mijloacele de transport public pot avea un efect important pentru micile afaceri, si fiecare campanie outdoor de succes incepe cu promovarea unui brand sau a unei semnaturi specifice companiei.

Semnele outdoor sunt folosite pentru potentialul oferit de faptul ca grupurile tinta vad mesajul involuntar. Elementele de publicitate outdoor trebuie sa fie suficient de clare si de bine realizate pentru a atrage si suficient de informative pentru a lasa cumparatorii sa stie ce se vinde.

Publicitatea stradala, frecvent denumita si outdoor sau publicitate exterioara este cel mai vechi mediu de reclama din lume prin intermediul caruia se transmite mesajul publicitar catre consumatori. Rolul outdoor-ului este prezentarea convingatoate a produselor catre cumparator sau utilizator. Acest tip de publicitate este prezentat sub forma de afis sau panou publicitar si include reclame pe cladiri, in pietre, strazi, vehicule, oriunde calatoreste consumatorul. Publicitatea exterioara din România a evoluat extrem de mult pe parcursul ultimelor decenii, lucru care se datoreaza in mod special tehnicii moderne, dar si libertatii de exprimare concretizata dupa 1990. In prezent, se afla intr-o continua crestere, insa depinde si de conjuctura economica.

Publicitatea ocupa un rol deosebit de important deoarece promovează imaginea unui produs sau a unui serviciu si are ca principal obiectiv „sa faca cunoscute și sa puna in valoare un produs sau o marca, un serviciu sau o activitate, o institutie sau o cauză importanta, un grup sau o persoana”. Prin intermediul publicității, în special a publicitatii exterioare, publicul poate fi informat și consecvent are posibilitatea de a alege.

Datorita crizei economoce si a situatiei actuale in care se gaseste Romania, publicitatea stradala are de suferit. O serie de panouri publicitare din cele mai mari orase ale tarii sunt goale, iar firmele de publicitate solicita diminuarea taxelor din lipsa de clienti, renuntandu-se la mai multe panouri publicitare amplasate pe domeniul public. Aeasta situatie se datoreaza economiei, deoarece publicitatea stradala este, inainte de toate, „un fenomen economic pentru ca obiectul esential al publicitatii il constituie cresterea vanzarii si extinderea intreprinderii.”

in Galati, au disparut 50 de panouri publicitare pana la sfarsitul anului 2010, acesta fiind considerat „un prim pas in rezolvarea problemelor urbanistice”,dupa cum afirma viceprimarul orasului Nicusor Ciumacenco, iar in Craiova, reprezentanti ai primariei sustin ca situatia economica nefavorabila a dus la golirea panourilor publicitare, de unde reiese ca firmele de publicitate traverseaza o perioada dificila.

Reclamele din autobuze sau alte mijloace de transport in comun atrag numerosi oameni deoarece reclama este foarte vizibila si cercetatorii de piata arata ca astfel de reclame au o mare eficacitate.